قویترین پمپ کفکش تک فاز || (مزایا و کاربرد)

پمپ کف کش، یک نوع پمپ آب است که با کمک الکتروموتور کار می‌کند و انرژی لازم برای به حرکت درآوردن هر نوع سیالی که لازم است با این دستگاه پمپاژ شود را فراهم می‌کند. این نوع از پمپ ها به طور کلی به منظور جمع آوری آب های سطحی و زیرزمینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پمپ ها بر اساس کاربری که دارند در برابر آب و محیط های مرطوب بسیار مقاوم هستند.

اگر سابقه کشیدن بنزین از باک خودرو را داشته باشید، متوجه خواهید شد که نحوه عملکرد پمپ های کف کش چگونه است. در حقیقت پمپ های کف کش با ایجاد یک نیروی گریز از مرکز، امکان انتقال آب در یک سیستم لوله کشی را ایجاد می‌کنند.

پمپ کفکش یک دستگاه کاربردی در بسیاری از صنایع می باشد . این نوع از پمپ دارای یک توربین عمودی می باشد. پمپ کف کش برای انتقال آب از یک سطح عموما پایین تر به یک سطح بالاتر به کار می‌رود. کف کش‌ها بر اساس جنس خود عموما به سه دسته آلومینیومی، چدنی و استیل تقسیم می‌شوند. قوی‌ترین انواع کف کش باعث می‌شوند آب با فشار بیشتری به سمت بالا حرکت کند.

 

قویترین پمپ کفکش تک فاز

قوی‌ترین پمپ کف‌کش تک‌فاز، دارای ویژگی های زیادی است. یکی از مهمترین مشخصه های این محصول کیفیت آن است . پمپ‌های کف‌کش با کیفیت اغلب با فلزات و متریال های درجه یک تولید می‌شوند. قوی‎ترین پمپ های کف کش اغلب کیفیت خوبی از لحاظ مقاومت بدنه دارند و بسیار قدرتمند عمل می‌کنند

. این پمپ عمودی و مستغرق است که در جهت تخلیه پساب مورد استفاده قرارمی‌گیرد.

پمپ های کف کش که دارای دهانه خروجی 1 الی 2 اینچ می باشند، قابلیت آبدهی از ارتفاع 12 متر تا 90 متر را دارا می‌باشند. این کف کش ها با قدرت موتور 75/0  تا 2 کیلو وات، توان ایجاد 2800 دور الکتروموتور و میزان آبدهی تا 300 لیتر در دقیقه را دارا می‌باشند.

 

نقش فلوتر در پمپ کف کش

همانطور که میدانید پمپهای کف کش از انواع پمپ های مستغرق به شمار می‌آیند. در انواع این پمپ ها از آب بندی مکانیکی استفاده می‌شود تا آب به داخل موتور نفوذ نکند. اما اگر این پمپ ها بیرون از محیط سیال مورد استفاده قرار بگیرند دچار سوختگی می شوند. به همین علت به منظور جلوگیری از سوختگی ، برخی از مدل های این دستگاهها داری فلوتر یا سنسور تشخیص سیال می باشند.

کفکش هایی که فلوتر دارند اغلب برای کنترل سطح سیال و جلوگیری کردن از کارکرد بیش از حد این دستگاه‌ها طراحی شده اند. نحوه عملکرد فلوتر در این پمپ ها به این گون هاس که در صورتی که سطح آب به پایین از سطح معمول برسد، با دستور فلوتر، جریان برق قطع می‌شود و پمپ از کار می‌ایستد و در صورتی که آب به سطح بالاتر از پمپ برسد، جریان برق دوباره وصل شده و پمپ مجددا شروع به کار می نماید.

لازم به ذکر است که نصب فلوتر به صورت جداگانه نیز بر روی پمپ ها فاقد فلوتر امکانپذیر است.

 

مزایای آب دهی بالا در قوی ترین پمپ کف کش تک فاز

پمپ هایی که دراری ظرفیت آبدهی بالا هستند می توانند حجم عظیمی از آب را در  فاصله زمانی کوتاهی جابجا کنند. این امر در بسیاری از مصارف کشاورزی، تخلیه فاضلاب آب ها ، پر کردن استخرها و مخازن آب و در بسیاری از عملیات عمرانی مفید است.

وقتی جابجایی آب سریعتر اتفاق می افتد باعث می شود پمپ مدت زمان کوتاهی را روشن بماند و در نتیجه مصرف انرژی نیز کاهش می‌یابد. در نتیجه با کاهش زمان کارکرد و مصرف انرژی، هزینه های انجام عملیات برای صاحبین مشاغل و صنایع به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

در نهایت لازم به اشاره است که پمپ هایی که دارای ظرفیت آبدهی بالا می باشند، در شرایط سخت و دشوار مانند جابجایی آب های آلوده ، انواع آب غلیظ صنعت یا شیمیایی که دارای ذرات معلق می‌باشند بهتر عمل می کنند. برای خرید پمپ آب دیزل ساز می توانید با الکترو اتکال هماهنگ کنید.

 

کاربرد پمپ کفکش تکفاز

به طور کلی از پمپهای کف کش تکفاز برای این موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد :

ماهی‌گیری و کشاورزی:  در حوضچه های پرورش آبزیان  از پمپ های کف کش برای انتقال لجن استفاده می‌شود . برای مزارعی که از چاه آب برای آبیاری استفاده می‌کنند، از کف کش ها برای انتقال آب از چاه در مزارع استفاده می‌شود.

استخرها : استفاده از کف‌کش ها در بسیاری از استخر ها برای جابجا کردن آب به بیرون  مورد استفاده قرار می‌گیرد. پمپاژ کردن آب فواره ها از موارد دیگر برای استفاده از پمپ های کف کش در استخرها و حوضچه های عمومی می باشد.

صنایع: در بسیاری از صنایع از جمله صنایع چرم، از پمپ های کف کش برای انتقال مواد شیمیایی بهره می‌گیرند. برای انتقال بعضی از سیالات مانند نفت و گاز نیز  استفاده از پمپ های کف کش صنعتی مورد توجه است. در صنایع ساختمان سازی نیز برای انتقال بتن به ساختمانها از این نوع کف کش ها استفاده می‌شود.

مصارف خانگی: یکی دیگر از مصارف انواع پمپ های کف کش در منازل می‌باشد. استفاده از این نوع پمپ ها به منظور افزایش فشار آب خانگی و رساندن آن به طبقات بالاتر رایج است.

 

تعمیر و نگهداری پمپ کف کش

پمپ های کف کش بعد از نصب، نیاز به بررسی منظم دستگاه، قطعات و اتصالات آن،  جهت اطمینان از کارکرد درست آن دارند. برای این منظور لازم است نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می شود را در نظر داشته باشید:

  • لازم است صافی دستگاه را متناسب با سیالی انتقال می‌دهد در دوره های زمانی مشخص بررسی کنید.
  • برای جابجایی دستگاه پمپ به هیچ عنوان از کابل برق متصل به آن استفاده ننمایید و فقط از زنجیری که بالای موتور برای این منظور نصب شده استفاده نمایید.
  • این محصولات در کنار بلبرینگ های خود دارای محفظه گریس می باشند که به طور مرتب باید بازبینی شوند و با روغن گریس تمیز پر شوند.
  • در اکثر مدل های کف کش پیچی به منظور افزودن روغن در بالای آن وجود دارد که حدوداً 3 الی 4 لیتر روغن به مخزن آن می توان اضافه نمود.
  • دوره زمانی مورد نیاز برای تعویض روغن انواع پمپ کف کش حدود 4000 ساعت کاری می باشد . لازم است در هنگام تعویض رنگ روغن زرد باشد که این به معنای کارکرد درست مکانیکی دستگاه می باشد و در صورتی که مشاهده شود آب به درون پمپ راه پیدا کرده است، باید روغن تعویض شود.
  • اگر اطلاعی از نوع روغن مورد نیاز برای پمپ خود ندارید، می توانید از روغن های SAE10W و SAE20W استفاده نمایید.
  • کنترل املاح در نصب انواع کف کش از مهمترین مواردی است که باید کنترل شود . زیرا کف کش ها اکثرا قادر به پمپاژ آب تمیز با اندکی از املاح می باشند. لازم است به ماکزیمم قطعات ورودی به کف کش بر اساس کاتالوگ ها توجه کنید.
  • برخی از انواع دستگاه پمپ کف کش نیاز به هواگیری دارند و لازم است بر اساس مدل دستگاه و با کمک گرفتن از نیروی متخصص و مجرب این کار را انجام دهید.
  • هر پمپ کف کش داری ماکزیمم برای عمق غوطه وری خود می باشد که حتما باید هنگام نصب و استفاده این موضوع را مد نظر قرار دهید.
  • لازم است پمپ های کف کش را دست کم در فاصله 20 الی 30 سانتی متری از کف زمین نصب کنید.
  • از دیگر نکات مهم در به کارگیری انواع کف کش ها این موضوع است که نباید در خروجی کف کش سایز لوله تغییر کند و تبدیل به آن زده شود . اگر استفاده از تبدیل اجتناب ناپذیر بود بهتر است این تبدیل با فاصله 2 متری با خروجی نصب شود تا به فشار زیاد به موتور وارد نیاید.
  • هنگام نصب و راه اندازی انواع کف کش لازم است به ولتاژ برق توجه نمود زیرا ولتاژ کم موجب آسیب به پمپ و نیم سوز شدن آن می شود.

 

قیمت قوی‌ترین پمپ‌کف‌کش‌تک‌فاز

عوامل بسیاری در قیمت گذاری انواع پمپ کف‌کش تک‌فاز تاثیرگذارند. از مهمترین این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

مدل پمپ کفکش تک‌فاز : پمپ‌های کف‌کش تک‌فاز بر اساس تعداد پروانه های آن در مدل های مختلفی تولید و ساخته می‌شوند و تعداد پروانه ها بر روی قیمت کف‌کش ها تاثیرگذار است.

قدرت پمپ کفکش تک‌فاز: قدرت مکش آب به بالا از موارد مهم دیگری است که قیمت گذاری انواع پمپ کف‌کش تاثیر گذار است.

کاربرد پمپ کفکش تک‌فاز : کاربری انواع پمپ کف‌کش نیز در قیمت گذاری این محصولات تاثیر دارد. برای مثال بعضی از انواع کف‌کش دارای مصارف خانگی هستند و برخی دیگر برای مکانهای بزرگتر مانند استخرها کاربرد دارند.

نکات لازم قبل از خرید قوی‌ترین کف ‌کش تک فاز

اگر قصد دارید یکی از انواع کف‎‌کش تک فاز را خریداری کنید، لازم است نکاتی را قبل از اقدام به خرید مورد توجه قرار دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را مطابق با نیاز خود داشته باشید. در ادامه به برخی از این نکات اشاره می‌شود:

  • نوع نیاز خود را مشخص کنید: لازم است قبل از خرید پمپ کف کش نوع نیاز خود را حتما مشخص کنید. چون نوع مدل های موجود در بازار بر اساس مصارف گوناگون خانگی و غیرخانگی متفاوت است.
  • انواع مدل های را بررسی کنید : بهتر است قبل از اینکه اقدام به خرید، انواع کف کش ها ی موجود در بازار را بر اساس مدل های گوناگون مورد بررسی قرار دهید
  • کاربرد کف کش را مشخص کنید : لازم است قبل از خرید کف کش کاربری خود را مشخص کنید. برای مثال استفاده از پمپ های کف کش در استخر با استفاده آن در کشاورزی و مصرف خانگی متفاوت است
  • به جنس بدنه توجه کنید: برای اینکه بتوانید جنس مناسب برای بدنه پمپ مورد نیاز خود را انتخاب کنید لازم است عوامل مختلفی مانند نوع سیال مورد انتقال، میزان بودجه و شرایط محیطی خود را در نظر بگیرید و سپس اقدام به انتخاب کف کش نمایید.

جنس بدنه انواع کف کش تاثیر زیادی در طول عمر و میزان مقاومت آن دارد. برای مصارف محدود و خانگی استفاده از نوع آلومینیومی توصیه می‌شود. اما اگر قصد استفاده از انواع کف کش در صنایع سنگین و کارخانجات را دارید بهتر است از نوع چدنی آن استفاده کنید.

  • نشان استاندارد و ضمانت کالا را بررسی کنید: لازم است قبل از خرید انواع کف کش توجه کنید، محصولی که خریداری می‌کنید استاندارد های لازم را داشته باشد. بررسی مدت ضمانت کالا و خدمات پس از فروش نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.
  • قدرت کف کش را بررسی کنید :لازم است قبل از خریداری انواع کف کش، قدرت پمپ را مورد بررسی قرار دهید و حتما مطابق با نیاز خود کف کشی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیاز شما باشد.

گارانتی و خدمات پس از فروش پمپ کف کش

همواره یکی از چالش هایی که خریداران انواع پمپ کف کش با آن روبرو هستند، گارانتی محصول می‎باشد. داشتن گارانتی معتبر، یکی از نشانه های مهم برای مرغوبیت و کیفیت انواع پمپ به شمار می‌آید. از آنجایی که تولید کنندگان داخلی و خارجی پمپ های کف کش اغلب محصولاتی را گارانتی می کنند که مطمئن باشند خرابی و مرجوعی آن کالا بسیار کم باشد؛ به همین علت بهتر است هنگام خرید انواع پمپ از داشتن گارانتی محصول مطمئن شوید.

لازم به ذکر است که بسیاری از پمپ های کف کش ساخت کشور چین در ایران فاقد خدمات پس از فروش و گارانتی می باشند و حتی قطعات یدکی این دستگاه‌ها به سختی یافت می‌شود . این مسئله در مورد محصولات ساخت ایران بسیار متفاوت است و تولید کنندگان ایرانی انواع خدمات پس از فروش و گارانتی را در قبال محصولات خود به مشتریان عرضه می کنند.

بهترین برند پمپ کف کش در ایران

برای انتخاب بهترین برند پمپ کف کش در ایران لازم است  بررسی کنید، محصولی که خریداری می کنید حتما تمام استانداردهای لازم را دارا باشد و قطعات این دستگاه در صورت بروز هرگونه خرابی یا نیاز به تعویض به راحتی در بازار یافت شود. دستگاه کف کش باید طوری باشد که ارزش هزینه کردن برای استفاده طولانی مدت از محصول را دارا باشد و مشتریان بتوانند بازخورد مثبتی در خصوص عملکرد و نحوه کار با پمپ کف کش را به نمایندگان فروش یا تولید کنندگان انعکاس دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *