قیمت انواع اینورتر صنعتی

قیمت انواع اینورتر صنعتی

الکترو اتکال یکی از عرضه کنندگان اصلی محصولات صنعتی بخصوص انواع اینورتر صنعتی است. ما بیش از 2 دهه است که برای تأمین هر چه بهتر محصولات برای صنعت کشور فعالیت می‌کنیم و می‌توانید قیمت انواع اینورتر صنعتی را در فروشگاه ما مشاهده کنید. اینورتر یا درایو با نام لاتین (VARIABLE FREQUENCY DRIVE) که در اختصار به آن VFD گفته می‌شود وسیله‌ای برای کنترل دور موتور است. همچنین می‌تواند برق DC را به AC تبدیل کند. در واقع اینورتر قادر است برق AC مورد نیاز کاربر را با ولتاژ و فرکانس مورد نیاز تأمین و انواع موتورهای AC سه فاز را کنترل و راه اندازی کند. اینورتر قادر است براحتی سرعت دور موتور را کاهش و یا افزایش دهد.

گیربکس‌ها هم خاصیت و وظیفه کاهش دور موتور و راه‌اندازی آن را بصورت مکانیکی بر عهده دارند. اما بر خلاف گیربکس، اینورتر این کارها را بصورت نرم و بدون ضربه انجام می‌دهد که موجب افزایش طول عمر موتور می‌شود. قیمت انواع اینورتر صنعتی با توجه به برند، امکانات مختلف و سایر ویژگی‌ها متفاوت است. در این مقاله قصد داریم با انواع مختلف اینورتر و قیمت آنها آشنا شویم.

انواع اینورتر

اینورتر از جنبه‌های مختلف انواعی دارد که در این بخش به آن می‌پردازیم.

اینورتر تک‌فاز و اینورتر سه‌فاز

اینورترها در دو نوع تک‌فاز و سه‌فاز تولید می‌شوند. اما اینورتر می‌تواند با برق تک‌فاز موتورهای سه‌فاز را با مصرف بهینه کنترل و راه اندازی کند. همانطور که قبلتر هم گفتیم، اینورتر می‌تواند برق تک‌فاز را به سه فاز تبدیل کنید. در واقع به اینورترهای تک‌فاز، اینورتر تک‌فاز به سه‌فاز هم گفته می‌شود. اینورترهای تک‌فاز برای مکان‌هایی کاربرد دارند که توانایی تأمین برق سه‌فاز را نداریم. بطور مثال در برخی خانه‌ها و یا کارگاه‌ها که برق سه‌فاز وجود ندارد با قرار دادن یک اینورتر این کمبود را حل می‌کنیم.

بیشترین کاربرد اینورترهای سه‌فاز در راه‌اندازی الکتروموتورهای سه‌فاز است. برق ورودی درایو سه‌فاز، 380 ولت است و خروجی آن نیز برق سه‌فاز با ولتاژ 380 تا 480 ولت است.

اینورتر سبک‌کار و اینورتر سنگین‌کار

اینورترها از منظر نوع کاربری به دو نوع سبک‌کار و سنگین‌کار تقسیم می‌شوند. اینورترهای سبک‌کار معمولا توان و گشتاور راه‌اندازی پایینی دارند. معمولا توان این اینورترها تقریبا بین 0.5 اسب تا 10 اسب است. بهمین دلیل از این اینوترها می‌توان برای موتورهایی که کاربری سبکی دارند استفاده کرد. این اینورترها در دو نوع ورودی تک‌فاز و ورودی سه‌فاز تولید می‌شوند که گزینه بسیار مناسبی برای کاربردهای متنوع است. از این گذشته اندازه کوچک و وزن کم این درایوها موجب می‌شود که قابلیت استفاده در اغلب پروژه‌های مختلف را داشته باشند.

در مقابل موتورهایی وجود دارد که برای راه‌اندازی آن نیاز به توان و گشتاور بالایی داریم. این موضوع سبب می‌شود که در لحظه استارت جریان زیادی را از شبکه دریافت کنند. در نتیجه لازم است اینورتر متناسب با آن را انتخاب کنیم. اینورترهای مناسب این نوع موتورها، به اینورترهای سنگین‌کار معروف هستند.

اینورترهای آسانسوری

همانطور که می‌دانید آسانسور یکی از موارد واجب در ساختمان‌های چند طبقه است و کاربرد زیادی در دنیا دارد. برای نرمی شروع حرکت و توقف آسانسورها و همینطور کنترل سرعت آنها نیز از اینورترها استفاده می‌شود. درایو آسانسوری نمودار حرکت آسانسور را ایجاد می‌کند و هر چقدر این نمودار به حالت سینوسی نزدیک‌تر باشد، حرکت آسانسور نیز نرم‌تر انجام خواهد بود.

توصیه متخصصین این است که حتمن برای افزایش راندمان آسانسور، اینورترهای سه‌فاز را خرید کنید. چرا که با ولتاژ 380 تا 480 ولت کار می‌کنند. همچنین در صورتی که اینورتر تک‌فاز خریداری کنید باید در کنار آن از یک مبدل برای سازگار کردن ولتاژ ورودی نیز استفاده کنید. در نتیجه خرید یک اینورتر سه‌فاز برای آسانسور کاری عاقلانه‌تر و بصرفه‌تر است.

برندهای مختلف اینورتر

همانطور که متوجه شده‌اید، هر جایی در صنعت که موتوری کار می‌کند و حرکتی وجود دارد، اینورتر هم می‌تواند کاربردهای متعددی برای خودش متصور باشد. در نتیجه شرکت‌های بزرگی در دنیا برای تولید این محصول مهم و تأثیرگذار در صنعت فعالیت می‌کنند. هر چه این اینورترها دقیق‌تر و با کیفیت بهتری ساخته شوند، خروجی مناسب‌تری را نیز به موتور متصل به خود ارائه می‌دهند. هر چقدر این ورودی برای موتور مناسب‌تر باشد، راه‌اندازی و کنترل آن نیز با دقت و نرمی بیشتری صورت می‌پذیرد.

همین موضوع علاوه بر افزایش کارایی سیستم، می‌تواند در افزایش عمر مفید موتور هم مؤثر باشد. در نتیجه در بین تولیدکنندگان مختلف رقابت زیادی برای تولید محصولات با کیفیت و گرفتن سهم بیشتری از بازار جهانی وجود دارد.

بهترین برندهای موجود در بازار

برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که در صعنت ایران و جهان نیز شناخته شده هستند. از جمله برندهای اینورتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

اینورتر ال اس LS

اینورتر LS ساخت کشور کره‌جنوبی است و یکی از برندهای مطرح در دنیاست که در ایران هم جزو شناخته شده‌ترین برندهای موجود در صنعت است. پر کاربردترین مدل‌های این برند IG5 و IC5 است. این اینورتر در صنعت کاربردهای متنوعی دارد و در دو نوع تک‌فاز و سه‌فاز نیز تولید می‌شود. یکی از دلایل مهم نفوذ این برند در بازار کیفیت و قیمت مناسب این محصول است. لینک مشاهده همه اینورترهای ال اس.

اینورتر ال اس h100

اینورتر پنتاکس Pentax

پنتاکس شرکتی ایتالیایی و به نام است که محصولاتی با بهترین کیفیت را به بازار عرضه می‌کند. به دلیل وجود استانداردهای سطح بالا در تولید محصولات در اروپا، این شرکت توانسته است بالاترین آنها را پاس کند. به همین دلیل محصولات این شرکت در دنیا حرف اول را می‌زنند. همانطور که گفتیم اینورتر نقش بسزایی در افزایش سلامت موتورها بازی می‌کند و مسلما اینورتر پنتاکس که یکی از بهترینهای بازار است، می‌تواند نقش مهمی در صنعت دنیا بازی کند. به دلیل کیفیت بالا، قیمت اینورترهای این شرکت به نسبت سایر برندها بالاتر است. لینک مشاهده همه اینورترهای پنتاکس.

اینورتر پنتاکس dsi100

اینورتر تکو Teco

اینورتر تکو که یک برند تایوانی است را نیز می‌توان در جرگه اینورترهای چینی بازار به حساب آورد. این درایو جزو اینورترهای فشار پایین است که در رنج توانی 0.5 الی 500 اسب بخار تک‌فاز و سه‌فاز تولید می‌شود. از مدل‌های تک‌فاز آن می‌توان به دو مدل S310 BCD و S310 D اشاره کرد و مدل E310+ نیز مدل سه‌فاز این برند است. از لحاظ قیمتی نیز رنج مناسبی از قیمت را دارد. لینک مشاهده همه اینورترهای تکو.

اینورتر اینوت INVT

اینورتر اینوت یک اینورتر ساخت کشور چین است که در مدلهای مختلف برای کابردهای فشار ضعیف و فشار متوسط کاربرد دارد. این درایو در کاربری‌های عمومی (فن و پمپ)، کاربری‌های نیمه سنگین (آسیاب، کمپرسور) و کاربری‌های سنگین و صنعتی (اکسترودر، آسانسور و جرثقیل) مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مزایای این اینورتر قیمت مناسب این محصول است که مطابق انتظار در مورد محصولات چینی در این محصول نیز رعایت شده است. لینک مشاهده همه اینورترهای اینوت.

اینورتر GD200L

اینورتر سانترنو Santerno

اینورترهای سانترنو ساخت کشور ایتالیا است که این شرکت یک شرکت پیشرو در زمینه تولید انواع اینورتر برای صنایع اتوماسیون صنعتی و انرژی خورشیدی است. محصولات اینورتر سانترنو در بیش از 10 مدل به بازار عرضه می‌شود که در دو حوزه فشار متوسط و فشار ضعیف کاربرد دارند. لینک مشاهده همه اینورترهای سانترنو.

اینورتر ای مستر iMaster

اینورتر آیمستر از دیگر تولیدات کشور کره‌جنوبی است که طیف وسیعی از کاربردها از عمومی تا سنگین و صنعتی را پوشش می‌دهد. در چهار مدل مشهور A1 ، E1 ، C1 و U1 تولید می‌شوند که هر کدام برای کاربردهای خاصی تولید شده‌اند. لینک مشاهده همه محصولات آیمستر.

اینورتر هایتک HITEK

اینورتر هایتک یکی دیگر از تولیدات کشور تایوان است که کابردهای سبک، سنگین و فوق سنگین دارد. در ساختار این درایو فن خنک کننده وجود دارد که استفاده طولانی مدت با بهره‌وری بالا را فراهم می‌کند. از جمله مدل‌های آن می‌توان از F200 ، F100 و F300 نام برد. لینک مشاهده همه محصولات هایتک.

خرید اینورتر از فروشندگان معتبر

الکترو اتکال با سالها تجربه در زمینه تامین محصولات صنعتی در ایران توانسته توجه بازار را نیز جلب کند. پس از بیش از 2 دهه فعالیت در بازار و ریاست اتحادیه برای سالیان دراز، امروز یکی از شناخته شده‌ترین واردکنندگان بازار هستیم. اینورترهای پنتاکس، LS و سایر برندهایی که بالاتر معرفی کردیم از بهترین برندهای بازار هستند. خرید از الکترو اتکال مزیت‌های زیادی برای شما دارد :

  • تضمین کیفیت
  • خدمات پس از فروش
  • مشاوره تخصصی
  • امنیت در پرداخت
  • تنوع محصولات

برای خرید آنلاین کافی است محصولات مورد نظر را به سبد خرید اضافه و خرید خود را نهایی کنید. همچنین در صورتی که قصد خرید حضوری را دارید می‌توانید به آدرس ما واقع در خیابان سعدی جنوبی تهران، مرکز فروش محصولات صنعتی مراجعه نمایید. دفتر و فروشگاه ما در این خیابان می‌باشد و براحتی می‌توانید محصولات را از نزدیک مشاهده و خرید کنید. در صورت نیاز به مشاوره قبل از خرید با همکاران ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *